Cum să creezi un curs online: 10 sfaturi esențiale pentru a avea succes

Creat de Aleman R. în Afaceri 14/02/2023

10 pași pentru crearea cursurilor online


1. Stabiliți tema cursului


Primul pas în crearea unui curs online este să determinați subiectul cursului.


Aceasta este, fără îndoială, partea cea mai dificilă, dar este și cea mai importantă.


Trebuie să te asiguri că o faci corect, altfel vei pierde mult timp, efort și bani urmărind o idee de curs greșită.


Unele întrebări pe care vi le puteți pune pentru a vă ajuta să generați idei de cursuri online includ:


În ce sunteți expert?


Aruncați o privire sinceră asupra acreditărilor și experienței existente. La urma urmei, dacă creați un curs online într-un domeniu în care nu aveți cu adevărat nicio autoritate, va fi greu să convingeți oamenii să se înscrie.


Care sunt oamenii cei mai interesați să învețe despre subiectul tău?


Vrei să creezi de fapt ceva ce publicul tău va dori sau va avea nevoie.


Trebuie să faci o mică cercetare de piață.


Aflați ce fel de subiecte sunt în trend acum, apoi creați conținut în jurul acelor subiecte. Dacă este posibil, evitați să acoperiți orice lucru care ar putea să nu mai fie relevant anul viitor (sau chiar luna viitoare).


Există suficientă cerere pentru acest subiect pe Google?


Introduceți subiectul dvs. în motorul de căutare și vedeți dacă apar multe rezultate de pe alte site-uri precum Quora sau Reddit, unde utilizatorii au pus întrebări despre subiectul pentru care vă gândiți să creați un curs.


Dacă da, acest lucru ar putea însemna că există o nevoie existentă pentru un curs și un public țintă căruia să i se facă publicitate.


De asemenea, ar trebui să folosiți un instrument SEO bun (cum ar fi Ahrefs, SurferSEO sau chiar Google Trends) pentru a vă ajuta și mai mult să determinați dacă există sau nu o cerere suficientă pentru cursul dvs. online.


Vă cer oamenii sfaturi?


De multe ori, ceea ce oamenii au nevoie de ajutor este, de asemenea, ceea ce sunt cel mai interesați să învețe. Dacă puteți profita de acest lucru, veți putea crea un curs care să fie atât util, cât și popular.


Care sunt hobby-urile sau pasiunile dumneavoastră?


Cu toții avem lucruri care ne pasionează în afara muncii. De ce să nu vă împărtășiți cunoștințele și entuziasmul prin crearea unui curs online în jurul acestora?


Ce vă place să predați?


Asigurați-vă că materialul din cursul dvs. este de fapt interesant și plăcut pentru dvs. de predat. Acest lucru vă va ajuta să vă mențineți motivat pe parcursul întregului proces!



2. Vedeți dacă există o piață pentru cursul dvs.


Am atins acest aspect mai sus, dar este important să te asiguri că există într-adevăr un public țintă care este interesat de ideea ta de curs online.


Nu vrei să ajungi prea departe doar pentru a afla că nu există nimeni interesat de subiect atunci când începi să încerci să îți comercializezi cursul.


Faceți câteva cercetări online pentru a vedea dacă există o cerere pentru subiectul cursului dvs.


Încearcă să tastezi subiectul tău în Google urmat de cuvintele "curs online".


Dacă există deja o mulțime de rezultate, acesta este un bun indiciu că există un public țintă care caută informații de învățare online pe acest subiect.


Și, apropo, nu vă speriați de faptul că există și alte cursuri online care acoperă subiectul dvs.


Acesta este un lucru bun! Înseamnă că există cerere și interes pentru acest subiect. Treaba ta va fi să creezi un curs online mai bun, care să depășească ceea ce se oferă acolo și să faci o treabă mai bună de marketing pentru cursul tău către publicul tău țintă.


De asemenea, puteți utiliza instrumente precum Google Trends sau Ahrefs pentru a obține informații suplimentare pentru a afla dacă oamenii caută sau nu informații despre subiectul dvs.


3. Stabilește-ți credibilitatea ca expert în subiectul cursului


Una dintre cele mai bune modalități de a crea un curs online care să se vândă este să vă stabiliți ca expert în domeniu.


Oamenii vor să învețe de la cei care știu despre ce vorbesc, așa că asigurați-vă că vă puteți susține afirmațiile.


Există câteva lucruri pe care le puteți face pentru a vă asigura că potențialii studenți știu că sunteți o autoritate în domeniu:


Scrierea de articole pe blog-ul GoEdu despre subiect + activitatea de pe rețelele de socializare vorbind despre subiectul cursului.


Există alte câteva modalități de a vă stabili expertiza în domeniu:


  • Scrieți o carte electronică (ghid PDF) pe această temă pentru publicul dvs.

  • Creați tutoriale video sau lecții pe subiect (gândiți-vă la acestea ca la un teaser pentru cursul dvs.)


Ideea este că oamenii trebuie să te vadă ca pe un expert real în domeniu înainte de a da banii pentru a plăti pentru cursul tău online.


4. Creați o schiță de curs online


Ați făcut ore de cercetare și acum știți că există cerere pentru subiectul cursului dumneavoastră... acum ce urmează?


Acum este momentul să începi să creezi conținut pentru cursul tău online! Acest proces va dura probabil destul de mult timp, dar cu o schiță de curs bună, veți avea o direcție puternică care vă va ajuta să creați un curs online coerent și de succes.


Atunci când creați întreaga schiță a cursului, asigurați-vă că includeți:


  • O descriere a ceea ce vor învăța studenții în cadrul cursului.

  • Ce subiecte vor fi abordate în fiecare lecție?

  • Care sunt principalele concluzii din fiecare lecție?

  • Formatul cursului dumneavoastră (video, audio, text).

  • Materiale vizuale și conținut suplimentar pe care le veți crea pentru a susține fiecare lecție.


Aceste întrebări vă vor ajuta să creați o schemă clară, ușor de urmărit pe măsură ce creați lecțiile cursului online.


5. Creați și editați materialele cursului dvs.


Atunci când vă creați cursul online, este important să vă asigurați că livrați conținut de înaltă calitate care va atrage și va educa studenții dumneavoastră, îndeplinind în același timp obiectivele de învățare.


Acest lucru înseamnă că trebuie să vă acordați timp pentru a crea lecții video de instruire atractive.


Și nu uitați de conținutul suplimentar foarte important, cum ar fi diagrame, grafice, imagini și videoclipuri.


Tot acest conținut trebuie să fie bine organizat și ușor de urmărit de către studenți.


Și nu uitați, trebuie să vă asigurați, de asemenea, că conținutul pe care îl creați este mai bun decât ceea ce se oferă în alte cursuri concurente din nișa dumneavoastră. 


Pe GoEdu, noi vă oferim posibilitatea de a vă lansa cursul pe un marketplace deja existent, unde clienții așteaptă să cumpere cursuri noi.


Aici este momentul în care va fi util să aveți o schiță de curs excelentă. Te va ghida în crearea unui plan de lecții pentru fiecare subiect pe care îl vei aborda în cursul tău.


Veți dori, de asemenea, să scrieți un scenariu pentru materialele dvs. video, astfel încât să puteți transmite conținutul cursului într-un mod clar și eficient. Nu trebuie să scrieți fiecare cuvânt și să îl citiți ca un robot, dar doriți să aveți o schiță de scenariu destul de solidă, cu puncte și indicii pentru fiecare lecție, astfel încât să vă mențineți pe drumul cel bun și să nu divagați.


Și, bineînțeles, apoi trebuie să filmezi efectiv videoclipurile pentru cursul tău.


Vestea bună este că nu trebuie să cheltuiți foarte mulți bani pentru a crea videoclipuri bune pentru cursurile dvs.


Cea mai bună variantă este să folosiți pur și simplu o aplicație de înregistrare a ecranului, cum ar fi Loom, care vă va permite să inserați o bulă de vorbire/un cap vorbitor în videoclipurile dvs. astfel încât studenții să vă poată vedea predând lecțiile.


Utilizarea Loom este gratuită (sunt disponibile și planuri cu plată, în funcție de cantitatea de conținut pe care o creați) și vă va permite să creați conținut video de calitate pentru cursurile dvs. online.


Un alt lucru pe care trebuie să vi-l amintiți în timp ce creați fiecare plan de lecție și redactați materialele de curs este că mai puțin înseamnă mai mult! Nu vreți să creați ceva care să îi copleșească pe studenți sau care să le pară o povară de parcurs.


Microlecțiile pot fi foarte eficiente pentru a menține studenții implicați în cursul dvs. online.


Amintiți-vă, aceștia sunt oameni ocupați care au și ei slujbe și familii... doriți ca ei să poată finaliza cursul într-un mod eficient, care să nu le ocupe întreaga viață (sau cel puțin să pară că o face).


6. Alegeți platforma potrivită


Când vine vorba de crearea unui curs online, trebuie să alegi platforma potrivită.


Există mai multe platforme de cursuri online din care puteți alege, fiecare cu propriul set de avantaje și dezavantaje.


Noi recomandăm să publicați cursul dvs. pe platforma GoEdu, care este cel mai mare marketplace de învățare online din România, unde clienții deja existenți sunt dornici să învețe lucruri noi.


Sistemul GoEdu de gestionare a cursului vă va oferi, de asemenea, mai mult control asupra experienței cursului dvs. precum și asupra modului în care studenții interacționează cu conținutul.


Dacă vă veți vinde singuri cursurile, trebuie să vă asigurați că aveți o găzduire adecvată pentru a garanta că platforma dvs. de învățare online funcționează așa cum trebuie. GoEdu oferă găzduire fiabilă, care include performanță avansată, scalabilitate și securitate, împreună cu lipsa timpilor morți.


Fiecare platformă are propriul model de preț. Unele platforme percep o taxă lunară, în timp ce altele iau un procent din fiecare vânzare. Puteți consulta ghidul nostru de stabilire a prețurilor GoEdu pentru mai multe informații despre structura noastră.


Unele platforme au, de asemenea, restricții în ceea ce privește tipul de conținut pe care îl puteți crea sau numărul de studenți pe care îi puteți avea în cursul dvs, noi nu avem astfel de restricții.



7. Comercializarea cursului dvs.


După ce ați creat un curs online excelent, este timpul să începeți să îl comercializați!


Marketingul cursurilor online este o știință proprie.


Calitatea marketingului este diferența dintre cursurile online profitabile și cursurile care pierd bani.


Există o serie de modalități prin care îți poți comercializa cursul, dar unele metode vor funcționa mai bine decât altele, în funcție de tematica cursului și de publicul tău.


O modalitate de a vă comercializa cursul este să creați o pagină de destinație pentru acesta. O pagină de destinație este o pagină web unde potențialii cursanți pot afla mai multe despre cursul dvs. și se pot înscrie la acesta.


Puteți crea o pagină de destinație folosind o platformă precum Instapage, Unbounce sau Leadpages. Toți acești constructori de pagini de destinație fac foarte ușor să concepeți și să publicați o pagină de înaltă calitate pentru cursul dvs. - nu este nevoie de experiență în codare sau design, urmând că apoi să trimiteți oamenii în cursul vostru de pe GoEdu.


Cheia este să vă asigurați că pagina dvs. de aterizare este bine concepută (folosiți șabloanele lor!) și conține toate informațiile de care potențialii studenți au nevoie pentru a lua o decizie dacă să se înscrie sau nu la cursul dvs.


Dacă aveți o listă de e-mail, asigurați-vă că trimiteți un anunț că ați creat un nou curs online și trimiteți linkul către pagina de destinație(GoEdu) pentru ca oamenii să se poată înscrie!


De asemenea, veți dori să lansați o campanie publicitară în social media în jurul cursului dvs. în care să îndreptați oamenii către pagina dvs. de vânzări de pe GoEdu.


De exemplu, dacă creați un anunț, încercați să îl intensificați cu mai mult buget în timp, astfel încât mai mulți oameni să îl vadă în fluxurile de știri sau în rezultatele căutărilor (în funcție de locul în care se află).


Și nu uitați: Nu faceți spam... trimiteți conținut în mod regulat, dar nu prea des!


8. Obțineți feedback de la studenți


Una dintre cele mai bune modalități de a vă îmbunătăți cursul online este să obțineți feedback de la studenții care îl urmează.


Întrebați-i ce le-a plăcut și ce nu le-a plăcut la curs, ce a fost derutant și ce ar putea fi îmbunătățit.


Puteți solicita feedback în mai multe moduri, cum ar fi prin sondaje, interviuri sau grupuri de discuții.


Dacă folosiți platforma GoEdu, acestea oferă instrumente încorporate pentru a vă ajuta să colectați feedback de la studenți.


Asigurați-vă că folosiți acest feedback pentru a vă îmbunătăți cursul și pentru a-l face și mai bun pentru următorul grup de studenți care se înscrie!


Acest feedback vă va ajuta, de asemenea, să vă ghidați atunci când veți crea alte cursuri online în viitor!


Nu uitați, nu trebuie să creați imediat un curs perfect.


Este în regulă dacă primele dvs. câteva cursuri nu sunt grozave. Continuați să creați și să vă îmbunătățiți pe măsură ce avansați!


9. Construirea unei comunități de studenți loiali


O modalitate de a crea un curs online de succes este de a crea o comunitate de studenți loiali.


Ce înseamnă acest lucru, mai exact?


Ei bine, înseamnă să faci tot ce poți pentru a te asigura că studenții tăi se simt susținuți și conectați între ei și cu tine.


Acest lucru ar putea include lucruri precum forum-ul GoEdu pentru studenții dvs., programarea unor sesiuni regulate de întrebări și răspunsuri live sau oferirea unui feedback personal asupra lucrărilor studenților.


Cheia este să creați un sentiment de comunitate și conectare în rândul elevilor dvs. Acest lucru îi va ajuta să se simtă susținuți și îi va încuraja să revină în continuare la cursul dvs.


S-ar putea chiar să doriți să creați un program de afiliere care să le ofere studenților șansa de a promova cursul dvs. online în rețeaua lor și să le ofere un comision ori de câte ori fac pe altcineva să se înscrie. Mai multe despre asta: AICI.


Aceasta este o modalitate excelentă de a crea mai multă rumoare în jurul cursului tău online și de a-l face și mai de succes!



Care sunt cele mai bune platforme pentru crearea unui curs online?

Există o serie de platforme care vă permit să creați cursuri online. Cea mai mare platformă din Romania este GoEdu.


Cât costă crearea unui curs online?

Crearea unui curs online poate fi o modalitate foarte bună de a face niște bani în plus. Cu toate acestea, există costuri asociate cu crearea unui curs online.


Puteți reduce drastic costurile pe partea de producție dacă creați singur materialele, în loc să angajați pe cineva să o facă. Utilizarea unor instrumente de prezentare video gratuite sau ieftine, cum ar fi Loom, vă poate permite să vă creați videoclipurile cursului aproape fără costuri.


Poți face cu adevărat bani creând cursuri online?

Crearea și vânzarea de cursuri online poate fi un efort profitabil. Există o mulțime de antreprenori care fac bani chiar acum cu o afacere de cursuri online.


Poți vinde un curs online pentru sume cuprinse între 100 și 1.000 de dolari sau chiar mai mult. Prețul cursului dvs. va depinde de subiect, de durata cursului și de nivelul de detaliu implicat.


Cu toate acestea, este important să vă faceți cercetările și să alegeți un subiect pentru cursul dvs. online care prezintă interes pentru studenți și să folosiți platforma potrivită care se potrivește nevoilor și bugetului dvs.


Cu cât ar trebui să vă vindeți cursul online?

Pentru a face un curs profitabil, este important să iei în considerare câțiva factori.


Primul este volumul de muncă și timpul pe care îl investiți în crearea cursului. Dacă creați un curs de înaltă calitate, cuprinzător, este de înțeles că ați dori să îi stabiliți un preț corespunzător.


Un alt factor de luat în considerare este nivelul de interes pentru subiectul cursului dvs. Dacă există o mulțime de oameni care caută informații despre acest subiect, puteți fi sigur că va exista cerere pentru cursul dumneavoastră. Acest lucru înseamnă, de asemenea, că puteți stabili un preț mai mare pentru cursul dvs. și totuși să găsiți cumpărători.


În cele din urmă, veți dori, de asemenea, să luați în considerare piața dvs. țintă atunci când stabiliți prețul pentru cursul dvs. online. Dacă vă adresați profesioniștilor, puteți cere mai mult decât dacă vă adresați studenților sau pasionaților.


În general, ar trebui probabil să vă stabiliți prețul cursului online undeva între 100 și 500 de dolari(500-5000 RON). Dar, din nou, acest lucru depinde de factorii menționați mai sus. Așadar, faceți cercetări și găsiți un preț potrivit pentru dumneavoastră!


Cât timp durează crearea unui curs online?

De obicei, este nevoie de mult timp și efort pentru a crea un curs online, mai ales prima dată. Procesul de creare a cursului ar putea dura cu ușurință 100 de ore sau mai mult, Acest lucru se datorează faptului că cursurile online trebuie să fie bine construite și bine organizate pentru a avea succes.


Va trebui să creați un curriculum care să acopere toate subiectele pe care doriți să le discutați și să vă asigurați că este atractiv și interesant pentru studenții dumneavoastră.


De asemenea, va trebui să creați toate materialele însoțitoare pentru cursul online, cum ar fi videoclipuri, prezentări, teste și sarcini.


Apoi, va trebui să vă comercializați cursul online și să creați o pagină de destinație care să încurajeze oamenii să se înscrie.


În cele din urmă, va trebui să urmăriți progresul studenților și să oferiți feedback.


Toate acestea necesită mult timp și efort!


Cum ar trebui să-mi denumesc cursurile online?

Atunci când creați un curs online, este important să alegeți un nume care să fie atât precis, cât și memorabil. Acest nume va fi primul lucru pe care îl vor vedea potențialii studenți, așa că este important să faceți o primă impresie bună.


Câteva lucruri de care trebuie să țineți cont atunci când alegeți numele unui curs sunt:


  • Numele trebuie să reflecte cu exactitate conținutul materialului de curs.

  • Ar trebui să fie ușor de reținut și să fie ortografiat corect.

  • Ar trebui să fie unic și să iasă în evidență față de alte cursuri pe aceeași temă (gândiți-vă: comercializabil!).


Atunci când vă gândiți la nume pentru cursul dvs. online, poate fi util să faceți o listă de cuvinte cheie care să descrie conținutul cursului dvs. De acolo, puteți începe să vă restrângeți opțiunile.


Care sunt unele greșeli pe care trebuie să le evitați atunci când creați cursuri online?

Este important să țineți cont de câteva greșeli comune care pot fi făcute atunci când creați cursuri online.


1. Nu petreceți suficient timp pentru planificare și pregătire. Aceasta este una dintre cele mai frecvente greșeli și poate duce la o serie de probleme pe parcurs. Asigură-te că îți faci timp pentru a crea un plan detaliat pentru cursul tău și pentru a trasa toate subiectele pe care vrei să le abordezi.


2. Nu creați conținut atractiv. Dacă cursul tău este plictisitor, studenții își vor pierde rapid interesul. Asigurați-vă că faceți conținutul dvs. interesant și captivant și folosiți instrumente multimedia, cum ar fi videoclipurile și prezentările de diapozitive, pentru a menține studenții implicați.


3. Nu vă concentrați pe nevoile studenților. Asigurați-vă că aveți mereu în vedere studenții atunci când vă creați cursul. Ce vor ei să învețe? Cum puteți crea un curriculum care să îi ajute să își atingă obiectivele?


Un ultim cuvânt despre cum să creați un curs online


Crearea unui curs online de succes necesită multă muncă, dar este cu siguranță realizabil dacă urmați aceste sfaturi esențiale.


Amintiți-vă doar să aveți răbdare și să continuați să vă îmbunătățiți pe măsură ce avansați. 


Succesul cel mai probabil nu va veni peste noapte, dar dacă veți continua să lucrați la el, ați putea construi un curs online care să facă bani reali.


Aveți întrebări despre cum să creați un curs online?


Contactează-ne la info@goedu.ro și o să te ajutăm.

Comentarii (0)

GDPR

Când vizitați oricare dintre paginile site-ului nostru web, acesta poate stoca sau prelua informații din browserul dvs., mai ales sub formă de cookie-uri. Aceste informații pot fi despre dvs., preferințele dvs. sau dispozitivul dvs. și sunt utilizate în principal pentru ca site-ul să funcționeze așa cum vă așteptați. De obicei, informațiile nu vă identifică în mod direct, dar vă pot oferi o experiență web mai personalizată. Deoarece vă respectăm dreptul la confidențialitate, puteți alege să nu permiteți anumite tipuri de cookie-uri. Faceți clic pe diferitele titluri de categorii pentru a afla mai multe și pentru a vă gestiona preferințele. Vă rugăm să rețineți că blocarea anumitor tipuri de cookie-uri poate afecta experiența dvs. pe site și serviciile pe care le putem oferi.